FAQ - Vanliga frågor

Har ni stödbensplattor i trä?
Nej. Vi har provat det och det var ingen efterfrågan på den varianten som vi kunde erbjuda.

Jag vill ha en stödbensplatta i en storlek som jag inte hittar på hemsidan. Kan ni ordna det?
Ja. Vi tar fram det du vill ha. Det tar lite längre tid bara.    

Hur mycket tål en stödbensplatta?
Exakta siffror på vad en stödbensplatta tål är svårt att säga. Tåligheten och hållbarheten beror på en massa faktorer. Temperatur, tryckpunktens storlek, tryckpunktens riktning, underlagets beskaffenhet mm är parametrar som påverkar stödbensplattans hållbarhet.
Följ rekommendationerna samt använd sunt förnuft för bästa resultat.

Vad består stödbensplattorna av?
Materialet i stödbensplattorna består till huvudsak av HDPE (Polyeten) återvinningsbar plast. 
Vi har även plattor i LDPE (polyeten, lågdensitet).

Kan privatpersoner handla?
Ja

Jag beställde fel varor, vad gör jag?
Ring eller maila så löser vi en retur och skickar rätt produkt.

Varför har Virecplattan ingen vanlig webbshop?
Många kunder beställer via telefon i samband med att man ställer frågor om produktval, hållbarhet leveransalternativ mm. Men det främsta hindret är beräkningen av fraktkostnaden i samband med leverans. Vi har i skrivande stund inte hittat en bra lösning för detta än.

Kan man komma och hämta produkterna hor Virecplattan?
Ja. Om vi har produkterna hemma är det inget problem. Men vi är inte på plats hela tiden så slå en signal så kommer vi överens om en tid.

Levererar ni över hela Sverige.
Ja. Vi levererar även till övriga Skandinavien samt de baltiska länderna.

Hur skickas varorna?
Virecplattan skickar både paket och gods med Schenker utan påslag. Vi kan på kundens önskemål även skicka med DHL. Det är inga problem om ni vill använda eget kundnummer.

Om ni nödvändigtvis vill att vi skickar med DSV tar vi ut en mindre avgift.

Hur vet jag vad frakten kommer kosta?
Om du vill veta fraktkostnaden, skicka ett mail. Det tar lite längre tid men det är väldigt vanligt att kunderna vill veta vad frakten kommer kosta. På så sätt har ni möjlighet att godkänna fraktkostnaden innan ni lägger en order.

Varför använder Virecplattan Schenker?
Vi ligger nära deras Stockholmsterminal (Spånga)
Vi har en mycket liten felprocent på sändningarna (det går fort och blir rätt)
Administrationen & godshanteringen kring frakten är smidig

Kan ni nås efter kontorstid?
Ja, mail svarar vi på löpande, telefon i mån av möjlighet. Om vi är oanträffbara av någon orsak meddelas detta via hemsidan.

Scroll to Top